دفتر مدیریت خدمات، جایگاه و چگونگی پیاده سازی آن

حتما نام دفاتر مدیریت پروژه، مدیرت طرح یا مدیریت پورتفولیو (به اختصار PMO) را در حوزه های گوناگون تا کنون شنیده اید. اما دفتر مدیریت خدمات(SMO) مفهومی جدید در حوزه مدیریت خدمات است.

کاربرد ITIL و PRINCE2 در کنار هم

امروزه نقش فناوری اطلاعات جهت ارائه خدمات (IT Services) در کسب و کارهای مختلف بیش از پیش ملموس گشته؛ و رفتاری همانند خدمات همگانی نظیر آب، برق و تلفن با قابلیت اطمینان بالا در صنایع مختلف را دارا می‌باشد. در حال حاضر محبوب‌ترین و پرکاربردترین به‌روش (Best Practice) مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM)، کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (Information Technology Infrastructure Library) است.

دقایقی کوتاه با نکات کاربردی PRINCE2 - تبیین تلرانس

تلرانس به عنوان یکی از مفاهیم کاربردی مدیریت پروژه می‌باشد که در متدولوژی PRINCE2 به صورت ویژه در اصول (Principles : Manage by Exception)، مضامین دانشی (Theme: Progress) و فرایندهای (Processes) به آن پرداخته شده است.
تلرانس در مضامین دانشی (Themes : Progress) معرفی می‌گردد و مطابق با اصول تبیین شده (Principles : Manage by Exception)، در فرایندهای مدیریت پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این مقاله در سه بخش کاربرد این مفهوم در مدیریت پروژه را تبیین می‌نماید.

بالا

PRINCE2® is a registered trade mark of AXELOS Limited

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited

The APMG Swirl ISO/IEC 20000 Device is a Trade Mark of APM Group Ltd

AXELOS® is a registered trade mark of AXELOS Limited

liseli sikis full film izle tecavuz izle eskişehir escort xhamster porno porno sex escort istanbul